Na een carrière als politieagent stort Manfred Hommeles zich op de schade-expertisewereld. Brand- en inbraakschades zijn hem per slot van rekening niet vreemd. En die switch bevalt goed. Zo goed, dat hij na veertien jaar besluit zijn eigen schade-expertisebureau te beginnen: Hommeles Expertise.
Nu – vijf jaar later – is Manfreds bedrijf gegroeid tot een bureau met twaalf schade-experts en drie binnendienstcollega’s. Die dagelijks schades onderzoeken en vaststellen, advies geven én herstelbedrijven inschakelen. Onder meer voor verzekeraars, makelaars en serviceproviders.
Een luisterend oor
“Het allerbelangrijkste voor ons? Tijd nemen voor de klant,” vertelt Manfred. “Echt luisteren naar het verhaal van mensen, die vaak geëmotioneerd zijn.. Dat is natuurlijk heel begrijpelijk, wanneer er net een brand is geweest in je bedrijfspand, of als je grote waterschade hebt in je huis. Door goed te luisteren en te noteren wat er aan de hand is, geef je mensen een gerust gevoel.”
Vertrouwd gezicht
“Nadat we een expertise-opdracht binnenkrijgen via de verzekeraar, maken we zo snel mogelijk een afspraak met de klant. Zodat we samen kunnen kijken wat er aan de hand is. Zo’n bezichtiging doen we regelmatig samen met de verzekeringsadviseur, omdat hij een vertrouwd gezicht is voor de klant,” aldus Manfred. Zo gaat ook Han van Calvo Advies regelmatig met de schade-experts van Hommeles Expertise op pad.
Verstand van zaken
“Han heb ik ontmoet bij Acura Assuradeuren, met wie we allebei samenwerken. Zakendoen met Han is fijn. Hij heeft verstand van zaken en kent zijn klanten goed, hij weet precies wat ze nodig hebben. En hij is rechtdoorzee, net als ik. Dat is prettig, want dan weet je altijd waar je aan toe bent. Zo zorgen wij – met onze expertise en Han als klantadviseur – dat klanten zo goed mogelijk worden geholpen én schade zo snel mogelijk wordt opgelost.”